Soalan Lazim Sistem e-hartanah Lembaga Perumahan Dan Hartanah Negeri Perak.

Soalan Lazim Sistem e-hartanah Lembaga Perumahan Dan Hartanah Negeri Perak.

1) Bagaimanakah pemaju boleh mendapatkan surat sokongan APDL daripada LPHP?

Pemohon yang ingin membuat permohonan boleh melayari sesawang ehartaperak.com dan mengisi bahagian pendataran bagi pemaju dan pemohon perlu mendaftarkan nama untuk mewakili pemaju dan tekan klik hantar. Pemohon perlu menyimpan maklumat akaun ini di dalam sistem, sekiranya ada perubahan nama pemohon diminta memaklumkan kepada LPHP untuk perhatian.

Pihak admin akan membuat semakan dan membuka sekatan supaya pemohon boleh mengisi maklumat di dalam sistem tersebut.

2) Jika ada tambahan makluman apa perlu dibuat pada sistem?

Pihak pemaju boleh login dan kemaskini makluman.

3) Pemaju sudah mendaftar di dalam sistem apakah tindakan seterusnya?

Pihak LPHP akan menyemak keseluruhan permohonan dimana lengkap atau tidak mengikut syarat-syarat permohonan Permit Pengiklanan dan Lesen Pemaju (APDL) dan Dasar Perumahan Negeri Perak. Sekiranya tidak lengkap pentadbiran ini akan memaklumkan perkara yang perlu ditambah sebelum surat sokongan Permit Pengiklanan dan Lesen Pemaju (APDL) dikeluarkan.

Pusat Panggilan

05-526 5588 | lphp@perak.gov.my

Waktu Operasi Kaunter :
Isnin - Jumaat (8.00 pagi - 4.30 petang)
*Kecuali Cuti Umum Negeri Perak

Ikuti Kami

Ibu Pejabat

Lembaga Perumahan dan Hartanah Perak,
No 16 & 18, Jalan Meru Impian A1,Bandar Meru Raya,
30020 Ipoh, Perak Darul Ridzuan.

Tel : 05-526 5588 | Faks : 05-526 9199

Cawangan UTC

Lembaga Perumahan dan Hartanah Perak, UTC 42, Aras 3, Bangunan UTC Perak, Off Jalan Datuk Onn Jaafar, 30300 Ipoh, Perak Darul Ridzuan.

Tel : 05-246 0057 | 05-246 1959

Faks : 05-526 9199


© 2024 Lembaga Perumahan dan Hartanah Perak